Warning: Creating default object from empty value in /home/r34644tran/public_html/polishcluj.ro/wp-content/plugins/vamtam-push-menu/push-menu.php on line 109
Open/Close Menu Persformanta in curatare si polish Auto since 2012
Telefon : 0760677936
Constatari/Programari: L-V 10-12
Email
: office@polishcluj.ro
PROGRAMARE DETAILING ONLINE

Un ghid fantastic, usor de urmat, pas cu pas pentru a “va detalia” masina, de la emblema de pe capota, pana la insigna din spate.

*SPALARE
1.pre-spalare
2.spalare cu doua galeti (“two bucket”)
3.uscare

*PREGATIRE
4.decontaminare (claying)
5.polisare
6. (trim) si sticla (trim se refera la elementele care pot fi adaugate atat in exteriorul cat si in interiorul masinii pentru a i creste atractivitatea)

*PROTEJARE
7.ceruire
8.rotile
9.elementele adaugate (trim) si sticla

*INTRETINERE
10. spalare
11.indepartarea petelor
12. conferirea stralucirii masinii

1. PRE-SPALARE

1.Pentru stadiul de pre-spalare al masinii, este nevoie de o pompa cu presiune. Chiar si una mai ieftina este mai buna decat o stropitoare sau un simplu furtun atasat.

Daca locuiti intr un apartament, atunci o stropitoare cu un canal de scurgere deschis, sau o galeata cu apa, cu care sa aruncati pe masina si sa o udati, reprezinta probabil singurele dumneavoastra optiuni.

2. Udati masina… vreti ca mizeria sa fie inmuiata. Apa este unul dintre cei mai buni lubrifianti naturali (fara gluma). Acum incercati sa indepartati cat de multa murdarie puteti indeparta, fara a face contact cu masina. Lasati apa sa faca acest lucru.

3. Fiti atent la marginile din vinilin si la partile in care vopseaua se dezlipeste. O buna pompa cu presiune va smulge acele bucati de vopsea in cateva momente daca nu sunteti atent. Nu va apropiati foarte tare de vopsea cu jetul pompei cu presiune, intre jetul de apa si *panou(vezi poza) trebuie sa existe un unghi de actiune, iar jetul de apa nu trebuie indreptat niciodata catre podea.

4. Spuma cu aspect de zapada poate fi folosita cateodata pentru o pre-clatire cu sapun, dar acele balonase tind sa fie superficiale – asa ca nu va asteptati sa faca prea multe.

5. Clatiti orice urma de spuma de pe masina si lasati o uda, astfel, aceasta fiind gata pentru spalarea in sine.
(Aceasta parte a fost usoara.. acum sa trecem la spalarea cu 2 galeti (Two bucket))

SPALAREA

1.) Spalarea “two-bucket” (doua galeti)

1. Luati doua galeti, de aproximativ 10-20 de litrii. O singura galeata nu poate fi impartita in jumatate, asa ca trebuie neaparat sa cumparati doua. De asemenea, ganditi va sa cumparati un grilaj pentru noroi, ideal ar fi unul pentru fiecare galeata. Aceste gratii din plastic stau in galeata, iar mizeria se duce la fundul galetii, dincolo de unde poate ajunge manusa cu microfibra si este departe de a iesi la suprafata.

2. Umpleti o galeata cu (sapun/sampon/produse de curatat), aceasta fiind galeata pentru spalare, iar cealalta galeata trebuie umpluta doar cu apa, aceasta fiind galeata pentru clatire. Daca sunteti o persoana mai comoda, puteti folosi apa calda. Nu este strict necesara, dar este mai prietenoasa cu mainile care spala vasele si de asemenea va inlatura mai usor mizeria.

3. Luati buretele cu microfibra sau o laveta pentru spalat si un pumn plin cu apa pentru spalare. Incepeti sa spalati de sus pana jos, iar cand simtiti ca buretele are nevoie sa fie udat, acesta trebuie inmuiat in galeata cu apa pentru clatire si scuturat bine. Apoi luati apa fresh din galeata cu apa pentru spalat.

4. Lucrati pe toata suprafata masinii si lasati rotile la sfarsit- ele vor fi foarte murdare. Observati cum apa din galeata folosita pentru spalat este (aproape) ca si apa pura iar apa din galeata folosita pentru clatire arata aproximativ ca apa din ?iazul local. Aceasta reprezinta metoda “two-bucket” (celor doua galeti)… doar apa curata fiind folosita pentru a spala masina. Mai putina murdarie inseamna mai putine particule care zgarie vopseaua.

5. In final, clatiti in detaliu intreaga masina cu apa curata de la furtun sau de la jetul cu presiune. Daca locuiti la apartament, folositi o stropitoare cu un canal de scurgere deschis sau pur si simplu varsati o galeata cu apa pe masina.
(Daca doriti sa decontaminati masina (claying), atunci aceasta trebuie lasata uda, altfel, daca nu doriti acest lucru, luati prosopul din microfibre si haideti sa uscam…)

USCARE

Aruncati acea piele (de caprioara- folosita pentru a spala masinile) sifonata la gunoi. Pastrati lamele pentru baie. Aveti nevoie doar de cateva prosoape fine si pliabile din microfibra. Acesta absoarbe apa si de asemenea previne riscul ca mizeria care a mai ramas sa zgarie vopseaua.

      • Luati prospul din microfibra si impaturiti l pana cand ajunge la o marime usor de manevrat. Microfibrele sunt extrem de folositoare deoarece, nicio particula de murdarie, care a mai ramas dupa procesul de spalare, nu va fi apasata direct pe vopseaua masinii. Da… chiar si dupa spalare mai pot exista cateva particule de murdarie.

      • Ar fi bine sa luati in considerare folosirea unui spray “detailing” pentru portiunea pe care doriti sa o uscati, astfel, particulele de murdarie se vor inmuia, acest lucru reducand si mai mult probabilitatea de a zgaria vopseaua.

     • Ori tamponati (ceea ce este mult mai sigur, dar dureaza mai mult), ori stergeti pur si simplu masina, intotdeauna procesul de uscare trebuie inceput de sus, iar prosopul trebuie impaturit sau stors daca devine imbibat cu apa.

     • La sfarsitul procesului de uscare, verificati prosopul. Un bun proces de spalare va fi reprezentat de un prosop curat. Daca prosopul este negru de la murdarie, atunci, acest lucru inseamna ca trebuia sa faceti o treaba mai buna cu spalatul initial al masinii.

     • Daca doriti sa decontaminati (claying) masina (ceea ce este recomandat), atunci, masina trebuie uscata doar dupa decontaminare (si clatire), dar inainte de polisare. Daca doriti sa sariti peste decontaminare (claying), atunci incepeti procesul de uscare inainte ca petele de apa sa inceapa sa apara.

(Masina arata deja mult mai bine, iar acesta a fost doar inceputul…

4. Decontaminare

Spalarea masinii va ajuta la indepartarea murdariei, dar acest lucru nu va curata totul. Vedeti acele muste care stau agitate ca si

Stallone in Cliffhanger? Plus acele mici pete de gudron (tar) de pe jumatatea de jos… si nici macar nu am mentionat lucrurile pe care nu le puteti vedea…

1.Decontaminarea poate distruge vopseaua subtire sau finish-urile delicate, asa ca trebuie actionat cu foarte mare atentie. Argila noastra/Solutia noastra de decontaminat este foarte fina, deci perfecta pentru cele mai multe dintre masini, dar s ar putea sa nu li se potriveasca tuturor. Vopselele fresh si vintage sunt cele care au cel mai mare risc, deci evitati decontaminarea si urmati sfatul unui “detailer”.

2. In stadiul de spalare, este ideal sa lasati masina uda dupa clatire. Priviti rapid ce fel de pete sunt pe masina si de asemenea daca pot fi indepartate cu putin “detailing” spray sau cu o bucata de material speciala pentru lustruire si polisare. Abordarea gudronului si a ?insectelor? (bugs) in acest fel, impiedica argila sa devina contaminat in foarte scurt timp.

3.Pulverizati argila (la dilutia corecta) pe un *panou rece al masinii- NICIODATA nu aplicati argila peste un *panou cald al masinii. Apoi luati aproximativ o treime din batonul “Bling clay” si rulati l, dandu i o forma de bila, inainte sa il aplatizati si sa ii dati o forma de clatita.

4. Mutati clatita de argila peste suprafata de vopsea lubrifiata, aplicand o mica presiune cu varfurile degetelor. Veti simti cum rezistenta si efectul de praf dispar indata ce argilaul isi face efectul. Odata ce argilaul se murdareste, trebuie impaturit pentru ca murdaria sa ramana acolo si continuati, folosind partea curata a argilei. Argila se impatura o data sau de doua ori si dupa se arunca la gunoi.

5. Clatiti masina cu apa curata pentru a inlatura rezidurile de argila si lubrifiant. Apoi, masina trebuie uscata, folosindu se un prosop (acest process a fost explicat anterior). Tine minte faptul ca poti da cu argila atat geamurile, cat si rotile.

5.Polisarea

Fiind spalata si data cu argila, masina va fi intr-adevar curata, dar nu va fi neaparat si stralucitoare. Stadiul de polisare ii aduce stralucire si, de asemenea, ajuta la imbunatatirea aspectului zgarieturilor si al defectelor minore cauzate de actiunile abrasive.

1. Polisatul facut de masinarii este ultimul mod de a polisa o portiune, dar ai nevoie de echipamentul adecvat si putina rabdare pentru a ajunge, intr un mod sigur, la un rezultat bun. “Dodo Juice” fac o serie de masinarii de polisat, o mare selectie de placi de sprijin (backing plates) si, de asemenea, polishing pads (tampoane pentru polisat), daca doriti sa urmati aceasta ruta.

2. Polisatul manual poate fi foarte efectiv. Utilizand elementele de baza ale aplicatorului “Bling Polish”, puneti cateva picaturi de marimea unui bob de mazare pe aplicator si incepeti sa frecati pe vopsea.

3.Polisatul lucreaza prin abraziune, astfel, pentru defecte mai adanci sau zgarieturi mai pronuntate, va trebui sa lucrati mai mult.

4.Odata ce polisatul a fost facut, lustruiti rezidul pentru o stralucire mai mare cu o bucata extra-fina de material pentru lustruit.

5.Evalueaza *panoul. Daca cumva au ramas dâre, probabil va doriti sa repetati pasii 2-4. Polisarile vor ascunde cateva dâre, prin intermediul uleiurilor si, de asemenea vor inlatura alte dâre permanent prin abraziune. Ambele va vor face masina sa arate stralucitor.

(Nimic nu se compara cu vopseaua lucioasa, dar nu va opriti… mai sunt lucruri de facut)

PREGATIRE

6.Cauciucurile si geamurile

Vopseaua straluceste, dar geamurile si cauciucurile care nu arata foarte bine, fac intreaga masina sa arate nu tocmai bine. Aceasta inseamna, la urma urmelor, detailing-ul, asigurandu se ca fiecare parte a masini este curata si frumos pregatita

  1. Trim/elementele adaugate(explicat in prima pagina). „trim”/elementele adaugate cu textura trebuie spalate, dar nu pot fi date cu argila sau polisate. Chiar si ceara poate lasa urme, asa ca pur si simplu folositi „Tyre and Trim” pentru a obtine un finish frumos, fara urme albe/calcaroase. Puteti folosi, de asemenea spray de detailing, acesta conferindu le un finish frumos si natural.

       2. Anvelope. O spalare in detaliu le va conferi un aspect natural, mat, dar puteti lua in considerare folosirea unui gel pentru anvelope, acesta conferindu-le un aspect mai stralucitor. Evitati folosirea unor produse foarte ude, care se vor freca sau se vor dezlipi de pe anvelopa, sau, de asemenea vor atrage praful si murdaria. Ati putea incerca propriul nostru „Tyre and Trim”, care lasa in urma un strat satinat.

       3.Sticla. Prietenul nostru, spray ul pentru detailing, poate fi folosit si pentru sticla, dar, trebuie folosit cu un material special pentru geamuri. Acesta este mult mai agresiv si absorbant decat microfibrele normale, fiind perfect pentru geamuri. Pentru urme incapatanate, care nu vor sa se duca, un polish delicat sau o solutie de curatat geamuri s ar putea sa fie necesara.

       4.Metalul. Nu exista foarte mult metal pe o masina moderna, dar aproape intotdeauna poate fi observat cate un capat murdar, care se ascunde sub bara din spate. Daca nu aveti polish pentru metal, incercati sa folosesiti un polish si o bucata de material agresiva. „Prep Polish” si materialul pentru geamuri nu vor reface in graba balustrada (handrail), dar pot imbunatati apectul vopselei cromului (cloudy chrome).

       5.Farurile si stopurile. Evitand argila, totusi, acestea pot fi de obicei polisate cu succes. Folositi o bucata de material fina cu „Prep Polish”. Daca sunteti ingrijorati ca s ar putea sa le zgariati, atunci folositi elementele de baza ale spray ului de detailing „bling”.

(Pregatirea este gata. Va puteti servi cu cate un biscuite. Mai este doar stadiul de protectie)

Protejare

7. Ceruirea

Ai petrecut ceva timp cu P+J si acum arata ca si caninii cainilor. Nu lasati toata munca grea sa se iroseasca-adaugati si putina protectie.

1.Polisatul creeaza cea mai mare parte a stralucirii. Daca masina dumneavoastra nu este polisata de catre o masinarie, atunci ceara sau materialul de etansare pot fi de folos in a masca cateva din zgarieturile ramase si in a imbunatatii aspectul masinii. Dar, in mod normal, ele sunt acolo pentru protectie.

2.Pentru o durabilitate maxima, ceara poate fi aplicata pur si simplu pe vopseaua care a fost inlaturata cu un solvent puternic-dar acest lucru poate strica aspectul prin inlaturarea acelui smalt lucios din vopsea. Asa ca, noi am recomanda, pentru un finish decent, ca ceara sa fie aplicata peste un polish.

3. Verificati *panoul, deoarece trebuie sa fie rece. Apoi aplicati putina ceara de protectie pe panou, folosind un aplicator pentru ceara. Frecati pe suprafara panoului pana cand ajungeti la o acoperire subtire si uniforma.

4. Permite ti-i sa se „opreasca si sa se vindece” (haze over and cure). Acest lucru poate dura intre 5 si 35 de minute, depinzand de temperatura *panoului, temperatura mediului ambiental si de asemenea de umiditate. Odata „oprit” (hazed), inlaturati rezidul cu o panza de lustruire foarte subtire si lustruiti pana la o stralucire inalta (daca este dificil a lustruiti cu ceara, atunci aplicati putin spray de detailing pentru a uda *panoul si continuati).

5.Dupa o ora de la lustruire, trebuie sa verificati sa nu mai fie „re-hazing”. Daca cumva mai este, atunci lustruiti acea zona din nou. Daca mai doriti sa adaugati inca un strat de ceara (doua straturi sunt bune pentru acoperire, dar daca sunt mai mult de trei sau patru straturi, atunci toate beneficiile suplimentare vor scadea), puteti face asta in acest stadiu.
(Cu ceara. Fara ceara. Exact cum domnul Miyagi te a invatat. Daniel-San. Exact. Urmeaza rotile)

 

PROTECTIE

 

8. Rotile

1. Dupa ce ati spalat si ati dat rotile cu argila, aveti nevoie de o ceara rezistenta la temperatura sau un material de etansare pentru a le mentine frumusetea si pentru a face intretinerea foarte usor de realizat. Din fericire, ceara noastra de protectie joaca de asemenea si un rol de material de etansare pentru roti.

La indemana, nu i asa?

2. Asigurati va ca rotile sunt curate si reci. Folositi un aplicator de ceara (sau un buretel) pentru a aplica ceara. Amintiti va sa incercati sa aplicati si in spatele jantelor. Daca cumva rotile sunt inca murdare, aceasta este partea in care veti afla!

3. Lasati de doua ori mai mult timp (necesar pentru ca ceara sa se usuce) sa treaca, deoarece rotile au nevoie de tot ajutorul pe care il pot obtine.15-45 de minute ar fi perfect in mod normal. Apoi lustruiti ce a mai ramas cu un material fin din microfibra.

4. Daca avei timp, lasati rotile o ora si doar apoi apucati va sa aplicati cel de al doilea strat de ceara, acest lucru trebuie facut pentru ca acoperirea sa se faca complet.

5. Nu uitati sa dati cu ceara si roata de rezerva. Glumeam! Trebuie trasa o linie totusi undeva… altfel, cele mai bune „Show and Shine” masini vor avea rotile de rezerva, supapele si pivotii ceruite, si nu numai, deoarece acestea nu sunt singurele parti care pot fi date cu ceara.

 

9. Trim si Sticla

1.Nu doar vopseaua poate fi protejata-multe dintre suprafetele din exterior pot fi de asemenea protejate

2.”Trim” nu trebuie data cu ceara doar daca este neteda. Plasticele cu texturi captureaza rezidurile de la ceara si polish si acesta este motivul pentru care arata adesea gri sau au specificatii/pete albe pe ele. Folositi un protector de „trim” delicat in schimb. Ceara de protectie va face un lucru foarte bun.

3.Geamul poate fi plumbuit pentru a fi pastrat curat si pentru a imbunatatii vizibilitatea in conditii de ploaie. Noi am recomanda un produs nano tehnologic precum plumbul „Supernatural Glass”.

4.Metalul expus poate beneficia de asemenea de un strat de ceara. Teava de esapament, „chrome trim” si chiar bara din spate reprezinta componente care pot fi acoperite. Spre deosebire de ceara normala, ceara de protectie are un punct de topire foarte ridicat si rezista la temperaturi inalte.

5.Suprafetele din interior nu au nevoie de atat de multa protectie deoarece nu sunt atat de expuse. De fapt, pielea poate fi protejata de uzura prematura daca este pastrata curata- incercati sa folositi spray ul nostru de detailing, acesta fiind un curatator bland.
(Acum masina este terminata. Buna treaba! Dar inainte sa plecam, sa vorbim putin despre intretinere…)

 

10. Spalarea
• Incercati sa va spalati masina o data la doua saptamani. Niciodata nu stiti ce a aterizat pe aceasta, asteptand sa zgarie vopseaua sau incercand sa se graveze pe suprafata masinii. Folositi metoda celor doua galeti („twin bucket wash”) descrisa anterior.

• Spalarea noastra cu ph neutru si care protejeaza ceara este perfecta pentru spalarea de intretinere deoarece este dura cu murdaria si blanda cu ceara pe care ai aplicat o. Daca folositi ceva ca Fairy liquid, atunci riscati sa indepartati ceara de protetctie si uleiurile de pe vopsea. Ceara noastra de protectie este destul de rezistenta si la detergenti totusi…

• Intotdeauna sa pastrati laveta de spalat si prospul de uscat curate si fara resturi pe ele. Microfibra este ca un magnet pentru crengi, iarba si orice este scos de catre mama natura in cale. Spalati le regulat si nu le tineti intr un loc in care se pot murdari- de asemenea nu le lasati pe jos niciodata.

• Nu fiti foarte ingrijorat sa indepartati orice insecta strivita sau orice pata de mizerie. Frecatul excesiv poate provoca mai mult rau decat bine. Puteti aborda aceste lucruri la stadiul de indepartare al petelor, care va urma…

• Dupa spalare, este mai bine sa goliti apa cu sapun din galeti in chiuveta si nu in scurgerea de pe strada. Acest lucru asigura faptul ca este procesata intai si nu ajunge direct in cursul normal al apei.

(Lucruri grozave… Ati putea face asta ca meserie. Adica, in parcarea subterana, in orice caz)

11. Indepartarea petelor

1. S-ar putea ca nu totul sa poata fi indepartat prin spalare, dar nu este nicio problema. Daca masina este data cu ceara, nu va fi foarte greu ca murdaria sa se duca.

2.Gudronul, insectele, seva de copac, excrementele de pasari sau petele de combustibil ar putea fi destul de greu de indepartat daca speli masina de unul singur. In mod normal, pentru a curata masina, un produs foarte agresiv ar trebui folosit, probabil un solvent puternic, iar acest lucru ar putea afecta ceara sau materialul de etansare. Deci, ce este de facut?

3. Pur si simplu luati un spray de detailing si folositi o bucata fina de material pentru a le freca. Este un curatator bland, asta insemnand faptul ca procesul de curatare s ar putea sa dureze putin, dar va lasa totusi ceara neatinsa, iar agentii care fac masina sa luceasca vor ajuta murdaria sa se inmoaie in timpul procesului de curatare.

4.Tineti minte sa cureti carpele foarte bine dupa deoarece nu vreti ca data viitoare cand le veti folosi sa intindeti pete de insecte pe vopsea. O spalare la 40 de grade cu un lichid „non-bio” (si de asemenea fara balsam) este tot ceea ce trebuie, si, de asemenea, o uscare dupa.

5.Daca cumva gasiti vreo urma de gudron, care nu poate fi indepartata de catre detailer, o puteti decontamina (clay) cu argila sau de asemenea se poate aplica un solvent peste (chiar si unul domestic precum White Spirit). Totusi, acea zona trebuie din nou acoperita cu un strat de ceara dupa, pentru a va asigura ca este in totalitate protejata.

 

12. Adaugarea stralucirii

1. Stratul initial de ceara aplicat cu cateva saptamani inainte, va fi inca prezent dupa spalare, dar se va degrada in timp totusi. Daca aveti nevoie sa ii dati finish-ului inca putina stralucire, sa spunem, chiar inainte de a merge la un show de masini?

2. Inca o data, elementele de baza ale spray ului „Bling Detailing” vor fi prietenul dumneavoastra. Apucati o bucata de material foarte fina si incepeti sa lucrati pe toata suprafara masinii curate si uscate. Virtual, tuturor suprafetelor li se poate conferi luciu, incluzand vopseaua, plasticul, „trim” si cauciucul.

3.Bucata de material pentru stralucire nu ar trebui sa se murdareasca- asta doar daca ati curatat masina bine inainte, bineinteles! Daca cumva se murdareste, lucrati la zonele pe care le ati ratat iar apoi incercati sa faceti un efort sa le „detaliati” mai bine data viitoare.

4.Extra protectia deasupra acestui finish stralucitor nu ar trebui sa fie necesara, dar daca cumva chiar simtiti nevoia, folositi ceara de protectie sau aplicati un spray de etansare precum Supernatural Acrylic Spritz.

5.Elementele de baza ale spray ului „Bling Detailing” sunt foarte folositoare. Daca veti folosi foarte mult, aduceti va aminte ca noi facem o concentratie din care obtinem 10 litri din acest spray miraculos, cand este diluat cu apa de la robinet.

Cu mașina detaliata și cu întreținerea făcută acum ai habar despre detaliile detailing ului” și despre punctele fine ale finisări vopselei. Acum du-te și fă ceva strălucitor!

© 2015 POLISH AUTO CLUJ | RSDETAILING

logo-footer

RETELE DE SOCIALIZARE: